Barion Pixel

ÁSZF

www.allatihely.hu

Hatályba lépés ideje: 2023.12.17

Bevezetés

Kedves Vásárlónk!

Kérjük, hogy alaposan olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket (ÁSZF), mivel azok a vásárlás és a szerződéses jogviszony alapját képezik. Rendelésének leadásával Ön automatikusan elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit.

Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános Szerződési Feltételeinkkel kapcsolatos kérdései merülnének fel, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén:

Cégünk elérhetőségei:

Cég neve: Kurucz Kristóf e.v

Székhelye:  4032 Debrecen Babits Mihály utca 30

Telephelye, Postacíme: 4032 Debrecen Babits Mihály utca 30.

Adószáma: 56360565-1-29

Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróság

Cég bankszámlaszáma: 11773384-02504270

Honlap címe: www.allatihely.hu

E-mail cím: kapcsolat.allatihely@gmail.com

Telefonszám: +36 30 203 0849

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Rackhost Zrt.

Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

Email: info@rackhost.hu

Telefon: +36 1 445 1200

Fax: +36 1 445 1201

Honlap: www.rackhost.hu

Fogalmak:

Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen

Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy

Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül

Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint

  • jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás
  • kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul

Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése

Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre

Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon

Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság

Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy

Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul

Vonatkozó jogszabályok:

  • évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

ÁRendben, javítom a hibát és a dokumentumban most már ÁSZF-ként szerepel:


Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

1. ÁSZF Hatálya és Elfogadása

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a vonatkozó jogszabályokkal összhangban szabályozzák a Cégünk és a Vásárló közötti jogokat és kötelezettségeket. Az ÁSZF tartalmazza a szerződéskötés feltételeit, a fizetési és szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősségi szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a rendelés leadásával megerősíti, hogy megértette és elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit, amelyek a megkötésre kerülő szerződés részét képezik. A rendelés leadásával létrejön a szerződés, és a Fogyasztó köteles betartani annak feltételeit.

2. Szerződés Nyelve és Formája

  • A szerződés nyelve: magyar.
  • A szerződés a vásárlás során történő rendelés leadásával jön létre, a Vásárló Általános Szerződési Feltételeink elfogadásával.

A Vásárló ezzel megerősíti, hogy tisztában van a szerződés feltételeivel, és beleegyezik azok betartásába.

3. Árak

  • Az árak forintban (HUF) értendők.
  • Az árak tartalmazzák a forgalmi adót (ÁFA).
  • Fenntartjuk az árváltoztatás jogát. Az árak módosítása a vásárlóval történt tájékoztatást követően lép életbe.

4. Panaszkezelés és Jogérvényesítési Lehetőségek

Amennyiben a Vásárló termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panasszal él, vagy kifogásokat emel Cégünk tevékenységére vonatkozóan, a panaszt az alábbi elérhetőségek egyikén lehet bejelenteni:

  • Cég neve: Kurucz Kristóf e.v
  • Cég székhelye: 4032 Debrecen Babits Mihály utca 30
  • Telefon: +3630 203 0849
  • E-mail: kapcsolat.allatihely@gmail.com
  • Postai cím: 4032 Debrecen Babits Mihály utca 30.

A panaszkezelés során minden törvényi előírásnak megfelelően járunk el, és minden egyes panaszra válaszolunk a vonatkozó határidők betartásával.

5. További Jogérvényesítési Lehetőségek

Amennyiben a panasz nem kerül megoldásra a cégünkkel történő közvetlen egyeztetés után, Ön jogosult a következő jogérvényesítési lehetőségek igénybevételére:

  • Békéltető Testületi eljárás: A Vásárló jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez fordulni a vitás ügy rendezésére. A Békéltető Testület a vitás kérdéseket a Fogyasztó és a Cég közötti megegyezés nélkül is rendezheti.
  • Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás: A Vásárló a panaszával a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is fordulhat.
  • Bírósági Eljárás: Amennyiben a panasz a fenti eljárások keretében nem rendeződik, Vásárló jogosult bírósághoz fordulni, és polgári peres eljárás keretében keresetet indítani.

6. Egyéb Feltételek

A jelen ÁSZF a Magyarországra érvényes jogszabályoknak megfelelően került kialakításra. A Fogyasztó és Cégünk közötti jogviszonyra a Polgári Törvénykönyv és egyéb vonatkozó jogszabályok irányadók.

Cégünk fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-t bármikor módosítsa, a módosítások a közzétételt követően lépnek hatályba. A Vásárló számára a módosításokról történő tájékoztatás e-mailben vagy a weboldalon elérhető formában történik.


  • E-mail cím: kapcsolat.allatihely@gmail.com
  • Telefonszám: +36 30 203 0849

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.Panaszkezelési és Jegyzőkönyv Felvételi Eljárás

Cégünk elkötelezett amellett, hogy minden fogyasztói panaszt kellő figyelemmel kezeljen és megfelelő választ adjon rá. Az alábbiakban ismertetjük a panaszkezelés folyamatát és a jegyzőkönyv felvételi eljárását:

1. Szóbeli Panaszkezelés

A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja, és amennyiben lehetséges, azonnali megoldást kínál. Ha a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével, vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, akkor Cégünk jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról, amelyben rögzíti az álláspontját és a panasz kezelésére tett lépéseket.

2. Panasz Jegyzőkönyv

A jegyzőkönyvet a panaszról Cégünk a következő információkkal tölti ki:

  • Panasz eljuttatásának helye, módja és ideje: A panasz beérkezésének helye (pl. telefonos ügyfélszolgálat, e-mail, személyes), valamint annak dátuma és időpontja.
  • Fogyasztó adatai: A Fogyasztó neve, lakcíme, elérhetősége (telefonszám, e-mail cím).
  • A panasz részletes leírása: A Fogyasztó által felvetett probléma vagy kifogás pontos leírása, illetve a hozzá csatolt dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzéke (pl. számlák, e-mailek, fényképek).
  • Cégünk nyilatkozata: Cégünk álláspontja a panasz ügyében, valamint, ha lehetséges, a panasz haladéktalan kivizsgálása és megoldása.
  • Jegyzőkönyv felvételének helye és ideje: Az a hely, ahol a panaszról a jegyzőkönyvet felvették, valamint a felvétel időpontja.
  • Aláírások: A jegyzőkönyvet a panaszkezelő személy aláírja, és amennyiben a panasz személyesen történik, a Fogyasztó is aláírja azt.
  • Panasz azonosítószáma: Minden panasz egyedi azonosítószámot kap, hogy nyomon követhető legyen. Ezt az azonosítószámot a Fogyasztó is megkapja, amennyiben a panasz telefonon vagy egyéb elektronikus úton történik.

3. Panaszkezelés Határideje

  • Szóbeli panasz: A panasz azonnali kivizsgálása és megoldása esetén, ha szükséges, Cégünk haladéktalanul válaszol a Fogyasztónak.
  • Írásbeli panasz: Az írásbeli panaszokat Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. Ha a panasz elutasításra kerül, az álláspontot megindokoljuk.
  • E-mailen érkezett panasz: E-mailen érkezett panasz esetén a válasz egy másolati példány formájában 30 napon belül elküldésre kerül.

4. Tájékoztatás a Panasz Elutasítása Esetén

Ha a panasz elutasításra kerül, Cégünk köteles írásban tájékoztatni a Fogyasztót arról, hogy a panasszal kapcsolatban mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell:

  • Az illetékes hatóság és Békéltető Testület neve, címe és elérhetőségei (telefonszám, e-mail cím, weboldal).
  • Cégünk álláspontja a Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatban.

5. Egyedi Azonosítószám

A panasz kezelése során minden panasz egyedi azonosítószámot kap, amely biztosítja a nyomon követhetőséget. Telefonos és egyéb elektronikus úton közölt szóbeli panaszok esetén is alkalmazandó.

6. Adatok Megőrzése

Cégünk minden panaszról felvett jegyzőkönyvet és annak másolati példányát legalább 5 évig megőrzi, és szükség esetén az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

7. Eljárás E-mailen Beérkezett Panaszokkal Kapcsolatban

  • E-mailen érkezett panasz esetén Cégünk a panasz elutasítása előtt 30 napon belül válaszol, és a válasz tartalmazza a panaszról felvett jegyzőkönyv másolatát.

Záró Megjegyzés

Cégünk minden esetben arra törekszik, hogy a fogyasztói panaszokat gyorsan és megfelelően kezelje. Ha a panasz nem oldható meg közvetlenül, akkor az említett jegyzőkönyv felvételi eljárás és a panaszkezelési határidők biztosítják a megfelelő jogi és adminisztratív lépéseket a fogyasztói jogok védelme érdekében.

Panaszkezelési és Jogérvényesítési Eljárások

Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, és az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatja.

Amennyiben Cégünk elutasítja a panaszt, Fogyasztót írásban tájékoztatjuk a következőkről:

  • Panaszkezelés lehetőségei: A Fogyasztó tájékoztatást kap arról, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.
  • Illetékes hatóságok és Békéltető Testületek: A tájékoztatás tartalmazza az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám).
  • Cégünk álláspontja: A tájékoztatás kiterjed arra is, hogy Cégünk hogyan áll a Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételéhez.

Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, a Fogyasztónak további jogérvényesítési lehetőségei állnak rendelkezésére:

1. Fogyasztóvédelmi Hatósági Eljárás

A Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, ha úgy érzi, hogy jogait megsértették. A Fogyasztóvédelmi Hatóság dönt a panasz elbírálása és a szükséges eljárások lefolytatásáról. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: Járási Hivatalok Elérhetőségei.

2. Bírósági Eljárás

A Fogyasztó jogosult a jogvita tárgyában bírósági eljárás keretében is jogorvoslatot kérni, amennyiben más megoldás nem születik. A bírósági eljárás a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szabályai szerint történik.

3. Békéltető Testületi Eljárás

A Fogyasztó továbbá jogosult a Békéltető Testület előtt kezdeményezni a jogvita rendezését, ha cégünkkel nem sikerül közvetlenül megegyezni. A Békéltető Testület eljárása jogi kötelezettségekkel jár, és lehetőséget ad a vitás ügyek békés rendezésére, bírósági eljárás nélkül.

Amennyiben Fogyasztói panaszát cégünk elutasítja, Ön jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez fordulni. Az eljárás megindításának előfeltétele, hogy előzetesen megkísérelje a vitás ügy rendezését közvetlenül cégünkkel.

A Békéltető Testületi eljárás során cégünket együttműködési kötelezettség terheli, amely az alábbiakat jelenti:

  1. Válaszirat megküldése: Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni.
  2. Részvétel a meghallgatáson: Cégünk köteles részt venni a Békéltető Testület előtti meghallgatáson, és
  3. Egyezség létrehozása: Cégünk köteles a meghallgatáson olyan személyt biztosítani, aki jogosult az egyezség létrehozatalára.

Amennyiben cégünk székhelye vagy telephelye nem az illetékes Békéltető Testületet működtető kamara területén található, cégünk együttműködési kötelezettsége arra terjed ki, hogy felajánlja a Fogyasztó számára a megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségét.

Ha cégünk nem teljesíti az együttműködési kötelezettséget, a panasz ügyét a Fogyasztóvédelmi Hatóság elé kerül. A jogsértő magatartás következményeként cégünkre bírság kiszabása kötelező, melynek mértéke a következőképpen alakul:

Nagyvállalatok (100 millió Ft feletti éves nettó árbevétel) esetén: 15.000 Ft-tól a vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig.

Kis- és középvállalkozások esetén: 15.000 Ft – 500.000 Ft között,

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

Tartalmaznia kell a kérelemnek:

  • Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
  • Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
  • Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
  • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
  • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
  • Testület döntésére irányuló indítványt
  • Fogyasztó aláírását
  • Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését

Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).

Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.

További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu

További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72 507-154

Fax: 06-72 507-152

E-mail cím: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523

Fax: 06-76 501-538

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66 324-976

Fax: 06-66 324-976

E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870

Fax: 06-46 501-099

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1 488-2131

Fax: 06-1 488-2186

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62 554-250/118

Fax: 06-62 426-149

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22 510-310

Fax: 06-22 510-312

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96 520-217

Fax: 06-96 520-218

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52 500-710

Fax: 06-52 500-720

E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36 429-612

Fax: 06-36 323-615

E-mail cím: hkik@hkik.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570

Fax: 06-56 510-628

E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34 513-027

Fax: 06-34 316-259

E-mail cím: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32 520-860

Fax: 06-32 520-862

E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.

Telefonszám: 06-1 269-0703

Fax: 06-1 474-7921

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefonszám: 06-82 501-026

Fax: 06-82 501-046

E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42 311-544

Fax: 06-42 311-750

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74 411-661

Fax: 06-74 411-456

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94 312-356

Fax: 06-94 316-936

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88 429-008

Fax: 06-88 412-150

E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92 550-513

Fax: 06-92 550-525

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság által létrehozott Online Vitarendezési Platform lehetőséget biztosít a fogyasztóknak arra, hogy online vásárlással kapcsolatos jogvitáikat bírósági eljárás indítása nélkül rendezzék. A platform használata után a fogyasztók panaszt tehetnek az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban.

A vitarendezési folyamat során a fogyasztó és a bepanaszolt cég közösen választják ki, hogy mely vitarendezési testület fogja kezelni a panaszt. Ez egy kényelmes és gyors módja annak, hogy a fogyasztók érvényesíthessék jogaikat, távolsági korlátok nélkül.

A Online vitarendezési platform elérhetősége:

Online Vitarendezési Platform

Szerzői jogok:

Weboldalunk, annak minden része, beleértve a képeket, szövegeket, szoftvereket és grafikai elemeket, szerzői jogi védelem alatt áll a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése szerint. Tilos a weboldalon található anyagok engedély nélküli felhasználása, valamint minden olyan tevékenység, amely a weboldal módosítását vagy kártékony alkalmazások használatát célozza, ahogyan azt a törvény 16. § (1) bekezdése is rögzíti.

A weboldalunkról történő anyagok (képek, videók, szövegek stb.) átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Kurucz Kristóf) előzetes, írásos hozzájárulásával van lehetőség, forrásmegjelölés mellett.

Jogtalan felhasználás következményei:

Amennyiben észleljük, hogy a weboldalunk tartalmát harmadik fél másolta, és azt más honlapon közzétette, akkor az alábbi kötbért számlázzuk ki a jogtalan felhasználónak:

  • Követelhető kötbér: 20 000 Ft + Áfa bekezdésenként, ha a felhasználás bizonyítható, azaz a tartalom szó szerinti másolása vagy annak jelentős része (legalább 80%-a) szerepel a harmadik fél honlapján.

A kötbért a jogtalan felhasználóval szemben érvényesítjük. Másolt oldalnak minősül az is, ha az átvétel kevesebb, mint 1000 karaktert tartalmaz, és egy bekezdés legalább 80%-a megegyezik a weboldalunkról átvett szöveggel.

Dokumentálás és bizonyítás:

A jogtalan másolás és felhasználás bizonyítása érdekében közjegyzői tartalomtanúsítást kérünk, amely közokiratnak minősül, és bíróság előtt bizonyító erejű. A közjegyzői tanúsítvány költségeit a kötbér összegével együtt áthárítjuk a jogtalan felhasználóra.

Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:

Ha az Általános Szerződési Feltételeink bármely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan lenne, akkor az adott részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része azonban továbbra is érvényben marad.

Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:

Weboldalunk adatainak biztonságos tárolása és működése érdekében az alábbi intézkedéseket alkalmazzuk:

  • Szerverek elérhetősége: A weboldalunkat kiszolgáló szerverek 99,9%/év feletti rendelkezésre állással működnek, biztosítva az adatfolytonosságot.
  • Adattartalom mentése: Az összes weboldalon megjelenő adatot folyamatosan mentjük, és rendszeres időközönként történik az adatmentés. Ha valamilyen probléma adódna, az eredeti adatok visszaállíthatók.
  • Adatok tárolása: Az adatok MySQL és MSSQL adatbázisokban kerülnek tárolásra. A digitális adattartalom biztonságát megfelelő titkosítással biztosítjuk, figyelembe véve, hogy az adatokat érzékeny jellegük miatt védjük. A titkosításhoz hardveres támogatást is alkalmazunk, amely a processzorba van építve.

Termékek tulajdonságai:

Weboldalunkon az értékesítésre szánt termékek részletes leírását találja meg az adott termék oldalán. A leírás tartalmazza a termékek műszaki és egyéb fontos jellemzőit, hogy Ön teljes körű információval rendelkezzen a vásárlás előtt.

Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:

A rendelés leadása során lehetősége van az Ön által megadott adatok módosítására, javítására a rendelés megerősítése előtt. Fontos, hogy a megadott adatok pontosak legyenek, mert ezen információk alapján készítjük el a számlát, és a termékeket a megadott szállítási címre küldjük.

  • Felelősség az adatok pontosságáért: Ön felelős az által megadott adatok helyességéért. Cégünk nem vállal felelősséget a hibás adatbevitel miatt bekövetkező károkért. Amennyiben hibás adatokat ad meg, és a szállítási cím vagy egyéb adat téves, a megrendelés teljesítése akadályozott lehet.
  • Károk áthárítása: Amennyiben a hibás adatbevitel miatt kár, költség vagy egyéb probléma merül fel, Cégünk jogosult az ezzel kapcsolatos költségeket Önre áthárítani.
  • Visszaigazolás kézbesíthetősége: Ha például az Ön által megadott e-mail cím hibás vagy a postafiók telített, akkor a visszaigazolás nem kerül kézbesítésre, és ezáltal a szerződés megvalósulása akadályozott lehet.

Eljárás hibás ár esetén:

Cégünk minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a webshopban feltüntetett árak helyesek legyenek. Azonban előfordulhat, hogy informatikai rendszerhiba vagy egyéb okok miatt hibásan kerülnek feltüntetésre az árak. Ilyen esetekben a következő eljárás érvényes:

  1. Hibás ár esetén: Cégünk kizárja felelősségét minden olyan ár esetén, amely nyilvánvalóan hibás, még akkor is, ha a hibát minden gondossága ellenére nem sikerült észlelni. A hibás árak közé tartoznak például:
    • 0 Ft árú termékek.
    • Kedvezmény helytelen feltüntetése: például, ha a termék eredeti ára 10.000 Ft, és a kedvezmény 30%, de a kedvezményes ár 8.000 Ft-ra van feltüntetve, holott helyesen 7.000 Ft-nak kellene lennie.
  2. Értesítés a hibás árról: Amennyiben hibás ár kerül feltüntetésre, Cégünk értesíti Önt az esetről, és felajánlja a lehetőséget, hogy a terméket a helyes áron vásárolja meg.
  3. Vásárló döntése: A vásárló dönthet arról, hogy:
    • A terméket a helyes áron megrendeli, vagy
    • Eláll a vásárlástól, következmények nélkül, tehát a rendelés érvénytelenítésre kerül.

Webshopunk használata:

Webshopunk egyszerű és kényelmes vásárlást biztosít a Felhasználók számára. Az alábbi lépések segítenek eligazodni a vásárlás folyamatában:

  1. Termékek megtekintése:
    • Webshopunkon a felhasználók lehetőséget kapnak arra, hogy termékeket tekintsenek meg, képekkel, leírásokkal és árakkal együtt.
    • A termékek kategóriák szerint vannak rendszerezve, így könnyen kereshetők. Az adott kategóriára kattintva megjelennek a benne található termékek. A termékek részletes leírását az egyes termékek nevére kattintva lehet megtekinteni.
    • Webshopunkban kulcsszavas keresési lehetőség is rendelkezésre áll, amely gyorsítja a termékek keresését.
  2. Termékek a Kosárba helyezése:
    • Ha egy terméket meg szeretne vásárolni, állítsa be a kívánt darabszámot, majd kattintson a „Kosár” gombra, hogy a terméket a kosárba helyezze.
  3. Kosár megtekintése és módosítás:
    • A „Kosár megtekintése” funkcióval ellenőrizheti a kosárban lévő termékeket. Itt lehetőség van a mennyiségek módosítására vagy akár a termékek törlésére is.
  4. Kosár kiürítése:
    • A „Kosár kiürítése” opcióval egyszerre eltávolíthatja a kosár összes termékét, ha nem szeretné tovább folytatni a vásárlást.

Megrendelés indítása:

  • Miután a felhasználó kiválasztotta a megvásárolni kívánt termékeket, a „Megrendelés” gombra kattintva folytathatja a vásárlást.

Regisztráció szükségessége:

  • Ha a felhasználó még nem regisztrált, akkor a rendelés leadása előtt regisztrálnia kell. A regisztráció során az alábbi adatokat kell megadni:
    • Név
    • Cím
    • Számlázási cím
    • Szállítási cím
    • E-mail cím
    • Telefonszám
    • Jelszó
  • A regisztráció sikerességéről egy visszaigazoló e-mailt kap a felhasználó.

Adatbiztonság és felelősség:

  • A felhasználó felelős a belépési adatok biztonságának megőrzéséért, és köteles értesíteni a céget, ha úgy véli, hogy adataival harmadik fél visszaélt.
  • Elfelejtett jelszó esetén a felhasználó az „Elfelejtett jelszó” opcióra kattintva kérhet segítséget, amelynek során egy hivatkozást kap a regisztrált e-mail címére, hogy új jelszót állíthasson be.

Megrendelés összesítése és módosítás:

  • A rendelés leadása előtt a felhasználó a „Megrendelés összesítése” oldalon ellenőrizheti az adatokat, a kiválasztott termékeket és azok mennyiségét.
  • Ha a felhasználó módosítani szeretne az adatokon, azt a ceruza ikonra kattintva teheti meg.

Rendelés véglegesítése:

Amennyiben mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti rendelését, amelyről visszaigazolást kap weboldalunkon és e-mailben. Ha a visszaigazoló e-mailben hibás adatot talál, kérjük, haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül jelezze felénk.

Felhívjuk figyelmét, hogy a weboldalunkon található információk nem minősülnek Cégünk részéről szerződéskötési ajánlatnak; az ajánlattevő Ön.

A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva Ön tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül, és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Amennyiben ajánlatát az Általános Szerződési Feltételeink szerint 48 órán belül nem igazoljuk vissza, ajánlati kötöttsége megszűnik.

Rendelés feldolgozása és szerződéskötés:

Webshopunkban bármikor leadhatja rendelését. Ezt követően automatikus visszaigazolást kap, amely a rendelés beérkezését jelzi, de nem tekinthető az ajánlatának elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap visszaigazolást, kérjük, értesítsen minket, mivel technikai hiba miatt előfordulhat, hogy rendelése nem került rögzítésre a rendszerünkben.

A rendelés végleges elfogadását cégünk egy külön e-mailben megerősíti, és ekkor jön létre a szerződés.

Fizetési módok:

Utánvét:
A fizetés készpénzben vagy bankkártyával történhet közvetlenül a csomag átvételekor. Ebben az esetben a fizetendő összeget a csomagot kézbesítő futárnak kell átadni. A megrendelést követően a küldeményt átadjuk a futárszolgálatnak, amely az Ön által megadott címre kiszállítja.

Online bankkártyás fizetés:
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül történnek. A bankkártyás és egyéb fizetési adatok nem kerülnek a kereskedőhöz. A Barion Payment Zrt. a szolgáltatás nyújtója, amely a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt működik, engedélyszáma: H-EN-I-1064/2013.

Átvételi módok:

Házhozszállítás futárszolgálattal
MPL futárszolgálat: 1999 Ft
A házhozszállítás esetén az érvényes szállítási díjak a fenti összeg alapján kerülnek meghatározásra.

Szállítási idő: A feladástól számított 1-2 munkanap.

Teljesítési határidő:
A teljesítési határidő a raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számítva 2-6 munkanap. Ha a termékek szállítása a megadott határidőtől eltér, erről minden esetben e-mailben értesítjük Önt. Ha a termékek nem elérhetők raktárkészleten, azokat utánrendeljük, így a szállítási idő 6-25 munkanap között változhat.

Jogfenntartás és kikötés:
Amennyiben korábban rendel tőlünk, de a csomagot kiszállításkor nem vette át (kivéve, ha elállási jogával élt), vagy a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszaérkezett hozzánk, Cégünk a megrendelés teljesítését kizárólag akkor vállalja, ha a vételár és a szállítási költség előre kifizetésre kerül.

Cégünk fenntartja a jogot, hogy a csomag átadását visszatartja, amíg nem győződünk meg az online fizetés esetén a termék vételárának teljes kifizetéséről. Amennyiben a termék vételárát nem teljesítette, Cégünk figyelmezteti a vásárlót a kiegészítő fizetés teljesítésére.

Külföldi értékesítés:

Cégünk elsősorban Magyarország területén belül biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását és átvételét. Külföldi szállítással kapcsolatban egyedi megállapodás szükséges.


Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:

Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:

A Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül. Ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával.

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján indokolás nélküli elállási joggal rendelkezik. A Fogyasztó a termék átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja elállási jogát.

A Fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha a Fogyasztó ajánlatot tett a szerződés megkötésére, az ajánlat visszavonásának joga illeti meg, amely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.

Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.


Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:

Az elállási jogot határidőben gyakoroltnak tekintjük, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát a 14 napon belül elküldi részünkre.

A Fogyasztót terheli a bizonyítás, hogy elállási jogát a fenti rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Cégünk az elállási nyilatkozat beérkezését követően elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét és tudomásul vételét.

Hibás, sérült, vagy eredeti csomagolással nem rendelkező terméket nem áll módunkban visszavásárolni.

Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:


Cégünk visszatérítési kötelezettsége:

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Cégünk az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, beleértve a teljesítéssel kapcsolatos költségeket, mint a szállítási díjat. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez a visszatérítési kötelezettség nem vonatkozik a szokásos, olcsóbb szállítási módotól eltérő szállítási módokból adódó többletköltségekre.


Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás vagy felmondás esetén Cégünk a Fogyasztó által választott fizetési móddal megegyezően téríti vissza az összeget. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódó többletköltség nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelemért Cégünket nem terheli felelősség.

Többletköltségek:

Szállítási költségek és visszatérítési kötelezettség:

Ha a Fogyasztó a szokásos, kedvezőbb költségű szállítási módtól eltérő, drágább szállítási módot választ, Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből adódó többletköltséget. Ilyen esetben a visszatérítésünk csak a szokásos, alapértelmezett szállítási díjakra vonatkozik.


Visszatartási jog:

Cégünk jogosult visszatartani a Fogyasztónak járó visszafizetést, amíg a Fogyasztó nem küldi vissza a terméket, vagy nem igazolja egyértelműen, hogy azt visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem áll módunkban átvenni. A visszaküldött termékhez mellékelni szükséges a vásárló bankszámlaszámát, ahová a termék visszaérkezését követően a visszatérítést teljesítjük.


A Fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondás esetén:

Termék visszaszolgáltatása:

Amennyiben a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-a alapján eláll a szerződéstől, úgy a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy Cégünk által kijelölt személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek tekinthető, ha a terméket a határidő lejárta előtt postázza.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:

A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztó viseli. A visszaküldött terméket Cégünk címére kell eljuttatni. Amennyiben a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, úgy a felmondás időpontjáig már teljesített szolgáltatás arányos díját köteles megfizetni. Az arányos díj összegét a szerződésben meghatározott ellenszolgáltatás teljes összegéből, az adóval növelt érték alapján kell kiszámítani. Ha a Fogyasztó képes bizonyítani, hogy az arányos díj túl magas, akkor a díj mértékét a szolgáltatás piaci értéke alapján kell meghatározni, figyelembe véve a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatásokat. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem áll módunkban átvenni.


Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:

A Fogyasztó felelős minden olyan értékcsökkenésért, amely a termék jellegének, tulajdonságának és működésének megállapításához szükséges használaton túlmenő használat következményeként keletkezik.Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:

Felhívjuk figyelmét, hogy az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben:

Zárt csomagolású termékek, amelyeket egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt nem lehet visszaküldeni, ha a csomagolás felbontásra került.

Pénzpiaci áringadozásokkal érintett termékek és szolgáltatások, amelyek ára a piaci ingadozásoktól függ, és amelyeket Cégünk nem befolyásolhat.

Hírlapok, folyóiratok, időszaki lapok, kivéve az előfizetéses szerződéseket.

Átadhatatlanul más termékkel vegyülő termékek, amelyek jellegükből fakadóan az átadást követően elválaszthatatlanul keverednek más termékkel.

Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződések, személygépkocsi-kölcsönzés, fuvarozás, étkeztetés és szabadidős tevékenységhez kötődő szolgáltatások esetén, amennyiben a szerződésben meghatározott teljesítési határidőt vagy időpontot megadták.

Lezárt csomagolású hang- vagy képfelvételek, számítógépes szoftverek adásvétele esetén, ha a csomagolást a Fogyasztó már felbontotta.

Nem előre gyártott termékek, melyeket a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére készítettek, illetve olyan termékek, amelyek személyre szabottak.

Digitális adattartalom, amely nem tárgyi adathordozón nyújtott, ha Cégünk a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

Nyilvános árverésen kötött szerződések.

Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződések, ha a szolgáltatás egészének teljesítése után, és a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével történt a teljesítés, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy az elállási jogát a teljesítést követően elveszíti.

Vállalkozási szerződés, melyben Cégünk a Fogyasztó kérésére sürgős javítási vagy karbantartási munkákat végez.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:

A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése alapján, a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete figyelembevételével készült.

Kellékszavatosság:

Mikor élhet Ön kellékszavatossági jogával?

Amennyiben a Cégünk által nyújtott termék hibás teljesítést mutat, Ön élhet kellékszavatossági jogával, a Polgári Törvénykönyv vonatkozó előírásainak megfelelően.

Milyen jogai vannak kellékszavatossági igény esetén?

Ön a következő kellékszavatossági lehetőségekkel élhet:

  1. Kijavítás vagy csere: Ha a termék hibás, kérheti annak kijavítását vagy cseréjét. Ezt akkor is kérheti, ha a választott lehetőség a másik fél számára nem lenne arányos költségű vagy teljesíthetetlen. Ha azonban nem kér kijavítást vagy cserét, akkor igényelheti az ellenszolgáltatás arányos csökkentését.
  2. Változtatás joga: Ha Ön kellékszavatossági igénye alapján egy választott jogot gyakorol, lehetősége van azt másik jogra áttérni. Az áttérés költségét Ön viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.

Kellékszavatosság érvényesítése:

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

A kellékszavatossági igényét legkésőbb a hiba felfedezését követő 2 hónapon belül köteles jelezni. Az elévülési határidő 2 év a szerződés teljesítésétől számítva, ezen időszakot követően már nem érvényesítheti kellékszavatossági jogait.

Amennyiben a vásárolt termék használt, a felek megállapodhatnak a rövidebb elévülési időben, azonban az 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítést követően 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítése nem igényel más feltételeket, ha Ön igazolja, hogy a terméket vagy szolgáltatást Cégünk biztosította. 6 hónap elteltével azonban Önnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a termék átvételekor fennállt.

Használt Termékek Szavatossága és Jótállása:

Használt termékek esetén a szavatosság és jótállás szabályai eltérnek az új termékekére vonatkozó szabályoktól. Használt termékeknél is előfordulhat hibás teljesítés, de figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibákra előre számíthatott, mivel az ilyen termékeknél a használatból adódó kopás és elhasználódás természetes jelenség.

A Vásárló csak olyan hibák esetén érvényesítheti a szavatossági jogát, amelyek meghaladják a használtságból adódó avulást és azok függetlenek attól. Ha a használt termék hibáját a vásárlás előtt már ismertettük a Vásárlóval, és a termék vásárlása ennek tudatában történt, akkor Cégünket felelősség nem terheli a hibáért.


Termékszavatosság:

Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?

Ha ingó dolog, azaz termék hibás, Ön választhat, hogy kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesít.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igény alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor minősül hibásnak, ha a vásárláskor a termék nem felel meg a szerződéses követelményeknek, vagy nem rendelkezik az elvárt, megfelelő minőséggel, tulajdonságokkal, illetve ha a termék a rendeltetésszerű használat során nem működik megfelelően.

A Termék Hibájának Meghatározása:

A termék hibásnak minősül, ha a forgalomba hozatalakor érvényes minőségi követelményeknek nem felel meg, vagy ha nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyek a gyártó által adott leírásban szerepelnek.


Milyen Határidőn Belül Érvényesítheti Ön a Termékszavatossági Igényét?

Ön termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő letelte után már nem érvényesítheti ezt a jogosultságot.

A gyártó/forgalmazó mentesülése termékszavatossági kötelezettsége alól:

A gyártó vagy forgalmazó csak akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  1. A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető.
  2. A termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  3. A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba.

A gyártónak/forgalmazónak csupán egy okot kell bizonyítania a mentesüléshez.

Fontos, hogy ugyanazon hiba miatt nem érvényesíthető párhuzamosan kellékszavatossági és termékszavatossági igény. Ha azonban a termékszavatossági igény eredményes, akkor a cserélt termékre vagy kijavított részre vonatkozóan kellékszavatossági igény érvényesíthető.


Jótállás:

Mikor élhet Ön jótállási jogával?

Jótállásra akkor jogosult, ha hibás teljesítés áll fenn tartós fogyasztási cikkek esetén, melyek a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján kötelező jótállás alá tartoznak. A jótállás a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik, mint például műszaki cikkek, gépek, szerszámok, amelyek vételára meghaladja a 10.000 Ft-ot.


Milyen jogok illetik meg Önt a jótállás alapján és milyen határidőn belül?

A jótállás 1 évig érvényes, és a jótállási határidőn belül érvényesíthető. A jótállási igényt a jótállási határidőn belül kell érvényesíteni. Ha a jótállásra kötelezett nem teljesíti a kötelezettségét, akkor 3 hónap áll rendelkezésére, hogy a bíróság előtt érvényesítse a jótállási igényt, a jótállási idő lejárta után is, amennyiben a kötelezett nem tett eleget a kötelezettségeinek.

A jótállás időtartama a Fogyasztó részére történő átadással vagy az üzembe helyezéssel kezdődik (amennyiben azt Cégünk végzi).

Fontos figyelem: Az éven túli jótállással kapcsolatos ügyekben a gyártóhoz kell fordulni.

A jótállás és más szavatossági jogok viszonya:

A jótállás és a szavatossági jogok (kellékszavatosság, termékszavatosság) párhuzamosan érvényesíthetők, de különböznek egymástól. A legfontosabb különbség, hogy jótállás esetén a bizonyítási teher könnyebb a fogyasztó számára. Ez azt jelenti, hogy a jótállás keretében a fogyasztó könnyebben bizonyíthatja, hogy a termék hibás, míg szavatosság esetén bizonyos körülmények között neki kell bizonyítania, hogy a hiba már a termék átvételekor fennállt.

A jótállás kifejezetten azokra a termékekre vonatkozik, amelyekre a jogszabály előírja, míg a szavatosság a vásárló jogait az eladóval szemben védi, ha a termék nem felel meg a szerződésben vállaltaknak.


A kötelező jótállás szabályai:

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján kötelező jótállás vonatkozik a tartós fogyasztási cikkekre, mint például műszaki cikkek, gépek, szerszámok. Ez a kötelező jótállás 1 évig tart, és a jótállás alatt a fogyasztónak nem kell bizonyítania a hiba meglétét, hanem elég azt állítania, hogy a termék hibás.

A kötelező jótállás nem alkalmazható olyan termékekre, amelyek nem tartoznak a jótállás hatálya alá, mint például használt termékek, vagy ha a terméket a jogszabály nem sorolja a jótállásra kötelezett termékek közé. A kötelező jótállás után azonban, ha a jótállás időtartama lejár (általában 1 év), az eladó szabadon megállapíthat új jótállási feltételeket, de ezek nem sérthetik a fogyasztó jogait.


Három munkanapon belüli csereigény:

Webáruházunkban vásárolt termékek esetén, ha a termék három munkanapon belül hibásnak bizonyul, akkor Ön jogosult arra, hogy a terméket kicseréltesse. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján, ha a csereigényt három munkanapon belül érvényesíti, úgy azt úgy kell tekinteni, hogy a termék már a vásárláskor hibás volt. Ebben az esetben Cégünknek a terméket cserélnie kell, anélkül, hogy további bizonyítékokat kérne a hibára.

Ez a jogi előírás a fogyasztó védelmét szolgálja, és biztosítja, hogy a termékeket időben cserélhessék, ha azok hibásnak bizonyulnak a vásárlást követően.

Cégünk jótállási kötelezettsége alóli mentesülés:

Cégünk jótállási kötelezettsége alól kizárólag akkor mentesül, ha képes bizonyítani, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ez azt jelenti, hogy ha a termék hibája nem a vásárláskor vagy az azt követő jótállási időszakban jelentkezett, hanem azt a vásárlás után a fogyasztó általi használat vagy más körülmény okozta, akkor Cégünk nem felelős a javításért vagy cseréért a jótállás keretében.


Fontos tudnivaló:

A kellékszavatossági és jótállási jogok (valamint a termékszavatosság és a jótállás) nem érvényesíthetők párhuzamosan ugyanazon hiba miatt. Ez azt jelenti, hogy nem lehet egyszerre kellékszavatossági és jótállási, illetve termékszavatossági és jótállási igényt benyújtani ugyanazon problémára.

A jótállás során biztosított jogok függetlenek a szavatossági jogoktól, tehát ha a fogyasztó a jótállás keretében igényt érvényesít, akkor az nem csökkenti vagy befolyásolja a szavatossági jogait, amelyek más körülmények között is érvényesíthetők.

Shopping Cart